Angkor wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Renée Hagen - WaarBenJij.nu Angkor wat? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Renée Hagen - WaarBenJij.nu

Angkor wat?

Door: Renée

Blijf op de hoogte en volg Renée

15 Oktober 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Regen, overstromingen, scams op de grens, ze konden me niet tegen houden, want zoals jullie op de foto's kunnen zien: ik ben in Cambodja!

De laatste paar dagen in Thailand waren ook leuk, in het kort: ik ben o.a. naar een mooi natuurpark geweest in een gebied met heel weinig toeristen (hoewel dit misschien ook iets met het regenseizoen en de overstromingen te maken had haha). Het mooiste moment daar was het spotten van een wilde olifant tijdens een trektocht van een paar uur, een gigantisch mannetje op maar zo'n 20m afstand! Verder waren er gibbons, veel felgekleurde vogels, vliegende hagedissen, herten en een nog ongeïdentificeerde grote hagedis...

Siem Reap, de stad waar ik nu ben, ligt bij Angkor Wat, het gigantische oude tempelcomplex van het verloren Funan rijk. Ik heb een ticket waarmee ik hier drie dagen doorheen kan dwalen, waarvan ik er nu twee heb gehad. Een Britse jongen en ik huurden de eerste dag samen een tuk-tuk, die ons naar de sites bracht. Ik keek al lang uit naar m'n bezoek aan Angkor, en het was nog mooier dan verwacht! De tempels, voornamelijk hindu en gewijd aan Shiva en Vishnu (hoewel sommige later boeddhistisch zijn gemaakt), zijn enorm en liggen verspreid door het oerwoud. Je kan echt dagen rondfietsen en nog steeds niet alles zien... Mijn favoriet tot nu toe is Ta Prohm, de tempel 'Tomb Raider-tempel', iconisch door de grote boomwortels die de stenen lijken te wurgen. En natuurlijk was ik erg verheugd in de voetsporen van Angelina Jolie te treden ;) Helaas niet verkleed als Lara Croft, wat echt fantastisch was geweest, maar ik bedacht me dat dit misschien niet heel respectvol zou zijn...

Ik had verwacht dat het heeel druk zou zijn, met overal honderden toeristen en rijen om een foto te maken, maar het valt heel erg mee. Alleen de zonsopgang bij Angkor Wat (om 5 uur waren we onderweg) moesten we delen met zo'n 2000 andere toeristen, maar daar kon ik wel om lachen.

Morgen nog een laatste dag in Siem Reap en dan vertrek ik met de boot naar Battambang en daarna naar de witte stranden van Sihanoukville en de omliggende eilanden...

  • 15 Oktober 2013 - 15:58

    Kim:

    Gaaf Gaaf Gaaf! Ik kan de foto's niet bekijken (zit op mn werk ;)) maar alleen al de verhalen zijn illustrerend genoeg!

    Moest gister btw heeeeeeel erg aan jou denken renee... heb bij mijn bijbaantje voor de plaatselijke radio Willy Wartaal van de JVT aan de telefoon gehad en live in de uitzending! Hij belde ivm donorenweek en t gesprek zelf was niet zo interessant omdat ik er als een schoolmeisje doorheen zat te hinniken, magoed, dat vertellen we mooi niet door, heb gewoon willy wartaal gesproken :)

    Have fun daar!

    groetjes,

    Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 14872

Voorgaande reizen:

29 December 2014 - 04 April 2015

Onderzoek in de Filipijnen

05 September 2013 - 23 December 2013

Nepal en Zuidoost Azië

Landen bezocht: